نوبیتک مجلس نمایندگان ایالات متحده، لایحه مرتبط با سقف بدهی دولت آمریکا را تصویب کرد - نوبیتک

مجلس نمایندگان آمریکا ساعاتی پیش لایحه افزایش سقف بدهی دولت را تصویب کرد. این لایحه در مجموع با ۳۱۴ رای موافق و ۱۱۷ رای مخالف (۷۱ جمهوری‌خواه و ۴۶ دموکرات) به تصویب رسید و به سنای آمریکا فرستاده شده است.

به گزارش کوین گیپ، به دنبال انتشار این خبر، قیمت بیت کوین از ۲۷،۱۰۰ دلار به ۲۶،۶۰۰ دلار کاهش یافت. بیت کوین در طول ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۱.۵٪ ریزش داشته است. بیت کوین در زمان نگارش این خبر با قیمت ۲۶٬۸۰۴ دلار معامله می‌شود.

واریز و برداشت بدون محدودیت در صرافی اتراکس
با ثبت نام در اتراکس ۵۰ هزار شیبا و ۵۰۰ هزار بیت تورنت هدیه بگیرید!
هدیه بگیر!

پس از تصویب در مجلس نمایندگان آمریکا، این لایحه باید در مجلس سنا نیز تصویب شود تا بایدن بتواند با امضای آن، آن را به قانون تبدیل کند. دولت آمریکا نهایتا تا تاریخ ۵ ژوئن (۱۵ خرداد) وقت دارد تا این پروسه را انجام دهد چراکه در این تاریخ، دولت دیگر توان بازپرداخت بدهی‌های خود را نخواهد داشت. با این حال، با تصویب این لایحه در مجلس نمایندگان، مانع اصلی پیش روی افزایش سقف بدهی برداشته شده است و دو حزب سیاسی با آن موافقت کردند.

لایحه کنونی هیچ راه‌حلی برای برطرف ساختن بدهی دولت ارائه نمی‌کند. این لایحه صرفا سقف بدهی دولت را تا سال ۲۰۲۵ افزایش می‌دهد و دولت آمریکا دوباره در آن سال باید این روند را طی کند.

سقوط بیت کوین به زیر ۲۷،۰۰۰ دلار

با انتشار خبر تصویب افزایش سقف بدهی دولت آمریکا، قیمت بیت کوین کاهش یافت و به ۲۶،۶۰۵ دلار سقوط کرد. در صورتی که لایحه تصویب شده تا قبل از ۵ ژوئن به قانون تبدیل شود، وزارت‌ خزانه‌داری آمریکا برای نجات اقتصاد کشور تریلیون‌ها دلار پول چاپ خواهد کرد که احتمالا به افزایش دوباره نرخ بهره توسط فدرال رزرو منجر می‌شود. جلسه بعدی کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC)‌ برای تعیین نرخ بهره در تاریخ ۱۵ و ۱۶ ژوئن (۲۵ و ۲۶ خرداد) تشکیل خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 14 views بار دسته بندی : اخبار بیت کوین ، تحلیل اقتصادی تاريخ : 1 ژوئن 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.