نوبیتک استدلال مایکل سیلور برای تایید ETFهای اسپات بیت کوین: عملکرد ETFهای فیوچرز ضعیف است - نوبیتک

مایکل سیلور (Michael Saylor)، بنیانگذار شرکت مایکرواستراتژی معتقد است بازدهی پایین صندوق‌های قابل معامله بورسی فیوچرز بیت کوین نسبت به خود این ارز دیجیتال دلیل محکمی برای تایید و راه‌اندازی ETFهای اسپات بیت کوین است.

به نقل از کوین گیپ، در حالی که کمیسیون بورس تاکنون تمام درخواست‌های راه‌اندازی ETF اسپات بیت کوین را به تعویق انداخته و از تایید آنها سر باز زده است، مایکل سیلور، مدیر هیئت رییسه شرکت مایکرواستراتژی معتقد است تفاوت زیادی بین عملکرد و بازدهی بیت کوین و ETF فیوچرز آن وجود دارد و به همین خاطر، باید با راه‌اندازی ETF اسپات موافقت شود.

بازدهی ETFهای فیوچرز در مقابل قیمت بیت کوین

سیلور برای استدلال خود بازدهی ETF فیوچرز شرکت پروشرز (ProShares Bitcoin Strategy ETF یا به اختصار BITO) از ابتدای سال ۲۰۲۳ تا به امروز (YDT) را با بازدهی خود بیت کوین در همین دوره مقایسه کرده است. در حالی که بیت کوین در این بازه ۵۷٪ رشد کرده، سهام BITO تنها ۲۸٪ افزایش یافته است.

سیلور در این رابطه می‌گوید:

سهام BITO (ETF استراتژی بیت کوین پروشرز) با بازدهی ۲۸ درصدی از ابتدای سال تاکنون عملکرد ضعیف‌تری نسبت به بیت کوین داشته است. به همین دلیل ما به یک ETF اسپات بیت کوین نیاز داریم.

قیمت ETF فیوچرز بیت کوین در مقابل قیمت بیت کوین
قیمت ETF فیوچرز بیت کوین در مقابل قیمت بیت کوین؛ منبع: توییتر

شایان ذکر است، YDT معیاری است که عملکرد یک دارایی را در طول یک سال تقویمی، از اول ژانویه تا امروز، تجزیه و تحلیل می‌کند.

در همین حال، جیمز سیفارت (James Seyffart)، تحلیلگر ETF بلومبرگ معتقد است سیلور تنها بازدهی بیت کوین و BITO را با هم مقایسه کرده است و چنین مقایسه‌ای ارزش سود سهام را اعمال نمی‌کند. به گفته این تحلیلگر، با در نظر گرفتن بازدهی کل، بازدهی ETF پروشرز تا به امروز حدود ۶.۴٪ کمتر از خود بیت کوین بوده است.

بنابراین، می‌توان گفت تصویب ETFهای اسپات بیت کوین می‌تواند به سازماندهی بیشتر بازار کریپتو کمک کند و شکاف بین بازدهی ETFهای فیوچرز و اسپات را به حداقل برساند. در عین حال باید دید مایکرواستراتژی به عنوان بزرگترین هولدر بیت کوین چگونه روند خرید و سرمایه‌گذاری خود را پس از راه‌اندازی احتمالی ETF اسپات ادامه خواهد داد. بدون شک این اتفاق به نوبه خود تقاضای زیادی برای بیت کوین ایجاد خواهد کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 82 views بار دسته بندی : اخبار بیت کوین تاريخ : 10 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.