نوبیتک کمتر از ۱۴ ساعت تا بسته شدن کندل هفتگی؛ وضعیت بیت کوین چگونه است؟ - نوبیتک

در حالی که کمتر از ۱۴ ساعت تا بسته شدن کندل هفتگی بیت کوین باقی مانده است، این ارز دیجیتال در حوالی ۲۶٬۵۰۰ دلار معامله می‌شود. علیرغم آرام بودن بازار، همه نگاه‌ها به جلسه این هفته کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) و تصمیم‌گیری در رابطه با نرخ بهره است که در روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

به نقل از کوین تلگراف، قیمت بیت کوین ۲ روز پیش تا ۲۶٬۸۸۰ دلار افزایش یافته بود که بالاترین سطح ماه سپتامبر محسوب می‌شود. اکنون باید ببینیم بیت کوین پس از ۳ هفته متوالی با تشکیل کندل دوجی، کندل این هفته را چگونه تشکیل خواهد داد؟

نمودار بیت کوین تایم فریم ۱ ساعته - منبع: TradingView
نمودار بیت کوین تایم فریم ۱ ساعته – منبع: TradingView

کردیبل کریپتو (Credible Crypto)، تحلیلگر و معامله‌گر مطرح فضای رمزارزها در تحلیل وضعیت کنونی بازار و با اشاره به دفتر سفارش صرافی بایننس در توییتی اظهار داشت که دسته‌ای از سفارشات خرید احتمالا در روزهای گذشته بازار را تقویت کرده است.

اینجا (۲۶٬۴۸۵ دلار) مقداری از سفارشات فروش جذب خواهد شد. با این حال، خریداران از این سطح دفاع می‌کنند.

همچنین، این تحلیلگر اظهار داشت:

سفارشات خرید انباشته شده در بایننس به تازگی لغو شده و سفارشات جدید فروش دفتر سفارش را پر کرده است. اکنون قسمت فوقانی دفتر سفارش از طرف فروشندگان پشتیبانی می‌شود که نسبت به خریداران بیشتر هستند.

ما حق داشتیم در سقف‌های محلی در محدوده ۲۷٬۰۰۰ دلار محتاط باشیم، مسیر با کمترین مقاومت (در کوتاه مدت) به سمت نزول است.

تنها کمتر از ۲۶٬۰۰۰ دلار را به عنوان یک هدف نزولی ایده آل هدف قرار دهید که فکر می‌کنم منطقی باشد که در آن نقطه بازگشت قیمت و صعود بیت کوین اتفاق بیفتد.

تحلیلگر دیگری با نام کریپتو تونی (Crypto Tony) معتقد است در حال حاضر دو سناریو پیش روی بیت کوین قرار گرفته است که در هر دوی آنها، حمایت ۲۶،۰۰۰ دلاری حفظ خواهد شد.

وی در توییتی در این رابطه نوشت:

من هنوز هم دنبال ریزش تا ۲۶٬۱۰۰ دلار و پس از آن افزایش قیمت هستم. یا اینکه دوباره سقف محلی ۲۶٬۶۰۰ دلار را پس بگیریم که در این صورت پوزیشن لانگ می‌گیرم.

نمودار بیت کوین تایم فریم ۴ ساعته - منبع: کریپتو تونی/پلتفرم ایکس
نمودار بیت کوین تایم فریم ۴ ساعته – منبع: کریپتو تونی/پلتفرم X

در همین حال، معامله‌گری با نام اسکیو (Skew) با بررسی رفتار اخیر بازار خاطرنشان کرد روند کوتاه‌مدتی در میان معامله‌گران بازار اسپات شکل گرفته است که در آن همزمان با افزایش قیمت، بیت کوین‌های خود را به فروش می‌رسانند.

به نظر این تحلیلگر، قیمت در سطوح بالاتر با ریزش مواجه خواهد شد زیرا قبلا اوپن اینترست (OI) کاهش یافته است. در این صورت، شروع هفته معاملات خوبی را ارائه خواهد داد.

آیا جلسه FOMC محدوده قیمت بیت کوین را تغییر خواهد داد؟

فراتر از کلوز هفتگی پیش‌ رو، معامله‌گران و تحلیلگران مشتاقانه منتظر اتفاقات اقتصاد کلان هفته آینده هستند. نشست کمیته بازار آزاد فدرال در تاریخ ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور، ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران) برگزار و طی آن در رابطه با سرنوشت نرخ بهره تصمیم‌گیری خواهد شد. در حال حاضر، فعالان بازارهای مالی انتظار دارند این نرخ بدون تغییر باقی بماند. بر اساس داده‌های فدواچ نیز تنها ۲٪ احتمال افزایش نرخ بهره وجود دارد.

نمودار فدواچ برای پیش‌بینی تغییرات نرخ بهره - منبع: CME Group
نمودار فدواچ برای پیش‌بینی تغییرات نرخ بهره – منبع: CME Group

بیت کوین در ماه‌های اخیر، واکنش زیادی به داده‌های اقتصاد کلان و اخبار مرتبط با تورم یا نرخ بهره آمریکا نشان نداده و برخی معتقدند این هفته نیز همین اتفاق خواهد افتاد.

کریپتو سنتا (Crypto Santa)، تریدر مطرح در توییتی در این رابطه نوشت:

هفته آینده جلسه FOMC و تصمیم‌گیری در مورد نرخ بهره ممکن است کمی نوسان ایجاد کند، با این حال بیت کوین احتمالا در کوتاه‌مدت بین ۲۵٬۰۰۰ تا ۲۷٬۰۰۰ دلار معامله خواهد شد.

نمودار بیت کوین تایم فریم ۴ ساعته - منبع: کریپتو سنتا/ پلتفرم X
نمودار بیت کوین تایم فریم ۴ ساعته – منبع: کریپتو سنتا/ پلتفرم X
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 119 views بار دسته بندی : اخبار بیت کوین تاريخ : 17 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.