نوبیتک کف قیمت بیت کوین کجاست؟ + بررسی ۳ سناریوی احتمالی - نوبیتک

در حال حاضر بیت کوین یکی از آرام‌ترین دوره‌های تاریخ خود را تجربه می‌کند و قیمت آن در محدوده مشخصی ثابت باقی مانده است. علیرغم ثبات قیمت در روزهای اخیر، چند ستاپ تکنیکال و فراکتال نشان می‌دهند قیمت بیت کوین ممکن است در ماه‌های آتی بیش از این کاهش یابد.

به نقل از کوین تلگراف، در حال حاضر با توجه به تحلیل تکنیکال بیت کوین، سه سناریوی نزولی پیش روی این ارز دیجیتال قرار گرفته است که می‌توانند قیمت را در ماه‌های آتی تا ۲۱٬۷۵۰ دلار کاهش دهند.

در این مطلب نگاهی دقیق‌تر به نزدیک‌ترین سطوح حمایت بیت کوین می‌اندازیم تا با استفاده از ۳ سناریوی احتمالی مشخص کنیم قیمت BTC چقدر می‌تواند کاهش یابد.

۱- تشکیل کانال پرچم نزولی (Bear Flag)

بیت کوین از اواسط آگوست ۲۰۲۳ (اواخر مرداد) در یک محدوده معاملاتی تثبیت شده است که سطح ۲۶٬۶۷۰ دلار به عنوان مقاومت و ۲۵٬۶۵۰ دلار به عنوان حمایت آن است. قیمت بیت کوین در این مدت در واکنش به اخبار فاندامنتال مانند خبر پیروزی گری اسکیل، درخواست‌های جدید برای راه‌اندازی ETF بیت کوین و ترس از فروش دارایی‌های FTX سه مرتبه از این محدوده خارج شده اما مجددا به داخل این محدوده بازگشته است.

چارت روزانه BTC/USD
چارت روزانه BTC/USD؛ منبع: تریدینگ ویو

در نتیجه، معامله‌گران قیمت بیت کوین را در محدوده ۲۶٬۶۷۰-۲۵٬۶۵۰ دلار نگه داشته‌اند. از نظر نمای کلی، این محدوده مانند یک «پرچم نزولی (Bear Flag)» به نظر می‌رسد؛ یک الگوی ادامه‌دهنده نزولی که مشخصه آن یک کانال تثبیت قیمت است که پس از یک روند نزولی قوی شکل می‌گیرد.

به عنوان یک قاعده تحلیل تکنیکال، در الگوهای پرچم نزولی یا خرسی، قیمت پس از خروج از محدوده خود کاهش یافته و به اندازه ارتفاع روند نزولی قبلی سقوط می‌کند. با اعمال این پارامترها و با توجه به تثبیت فعلی قیمت BTC، هدف این الگوی پرچم نزولی در حدود ۲۳٬۰۰۰ دلار خواهد بود.

به عبارت دیگر، قیمت بیت کوین می‌تواند تا پایان سال نزدیک به ۱۵٪ از سطح قیمت فعلی کاهش یابد.

تشکیل الگوی پرچم نزولی در چارت روزانه BTC/USD
تشکیل الگوی پرچم نزولی در چارت روزانه BTC/USD؛ منبع: تریدینگ ویو

۲- شباهت‌های فراکتالی رفتار بیت کوین در برخورد با ماکرو ترند صعودی

همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است، بازارهای نزولی بیت کوین از سال ۲۰۱۷ به طور معمول پس از نزدیک شدن به یک ماکرو ترند صعودی (حمایت داینامیک) به پایان رسیده‌اند. آخرین بار، قیمت بیت کوین این خط روند را در نوامبر ۲۰۲۲ (آبان ۱۴۰۱) در حدود ۱۶٬۷۵۰ دلار آزمایش کرد و از آن زمان تاکنون ۷۰٪ افزایش یافته است.

ماکرو ترند صعودی در چارت هفتگی BTC/USD
ماکرو ترند صعودی در چارت هفتگی BTC/USD؛ منبع: تریدینگ ویو

البته این احتمال نیز وجود دارد که بیت کوین در بازار نزولی فعلی به کف قیمت خود رسیده باشد، با این حال، قیمت باید قاطعانه از سطح ۰.۲۳۶ فیبوناچی اصلاحی (تشکیل شده از موج نزولی ۶۹٬۰۰۰ دلار تا ۱۵٬۷۹۵ دلار) نزدیک به ۲۸٬۳۵۰ دلار عبور کند تا ریکاوری بلندمدت و صعودی خود را بر اساس فراکتال تاریخی تایید کند؛ چیزی که اخیرا موفق به انجام آن نشده است.

بیت کوین اکنون زیر سطح ۰.۲۳۶ فیبوناچی قرار دارد که احتمال پولبک به سمت ماکرو ترند صعودی در حوالی ۲۳،۰۰۰ دلار را افزایش می‌دهد.

۳- آیا «تقاطع مرگ» به زودی برای بیت کوین اتفاق خواهد افتاد؟

بیت کوین چند اینچ به ایجاد تقاطع مرگ (Death Cross) بین میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (خط قرمز) و ۲۰۰ روزه (خط آبی) نزدیک‌تر شده است.

تقاطع مرگ در چارت بیت کوین
تقاطع مرگ در چارت روزانه BTC/USD؛ منبع: تریدین

این سومین شکل‌گیری تقاطع مرگ بیت کوین در طول دوره افزایش نرخ بهره فدرال رزرو است؛ بیت کوین در دو تقاطع قبلی ۱۷٪ تا ۱۸٪ کاهش قیمت داشته است.

بنابراین، اگر این فراکتال مجددا تکرار شود، هدف قیمت نزولی BTC در این مورد حدود ۲۱٬۷۵۰ دلار خواهد بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 100 views بار دسته بندی : اخبار بیت کوین تاريخ : 18 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.