نوبیتک تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین، اتر، لایت کوین و متیک؛ ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - نوبیتک

پاسخ کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) به درخواست‌های ETF اسپات بیت کوین باعث واکنش شدید بازار شد، اما افزایش مجدد قیمت بیت کوین و آلت کوین‌های دیگر نشان می‌دهد سطوح پایین‌تر در حال جذب خریداران هستند. در این مطلب، با تحلیل تکنیکال ۴ ارز دیجیتال بیت کوین، اتر، لایت کوین و متیک رفتار قیمت آن‌ها را در روزهای آینده بررسی خواهیم کرد.

به نقل از کوین تلگراف، بیت کوین در آخرین روز ماه ژوئن (۹ تیر) شاهد نوسانات شدیدی بود. گاوها در تلاش بودند تا قیمت بیت کوین را بالای ۳۱٬۰۰۰ دلار نگه دارند، اما با انتشار گزارش وال استریت ژورنال مبنی بر اینکه که SEC درخواست‌های مربوط به ETF اسپات بیت کوین را به دلیل نقص پرونده بازگردانده است، بیت کوین برای مدت کوتاهی به ۲۹٬۵۰۰ دلار سقوط کرد.

اگرچه واکنش‌های شدیدی به این خبر وجود داشت، اما جنبه منفی آن محدود بود، زیرا مشخص شد درخواست‌های ETF به دلیل یک مشکل فنی بازگردانده شده‌اند. SEC در پاسخ گفت که شرکت‌های مدیریت دارایی می‌توانند پس از رفع نواقص مجددا اقدام کنند.

نوبیتکس، اولین و بزرگترین پلتفرم تبادل رمزارز در ایران
در تنها بازار دو طرفه‌ی ایران حتی در روند نزولی بازار هم کسب سود کن

ثبت نام
عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال
عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال؛ منبع؛ Coin360

به نظر می‌رسد شکست بیت کوین در عبور از سطح ۳۱٬۰۰۰ دلار، سفته‌بازان کوتاه مدت را عصبانی کرده است. یک گزارش تحقیقاتی گلس نود (Glassnode) که در ۲۸ ژوئن (۷ تیر) منتشر شد، نشان می‌دهد هولدرهای کوتاه‌مدت، یعنی افرادی که BTC را به مدت ۱۵۵ روز یا کمتر هولد کرده‌اند، بیش از ۳۵٬۰۰۰ بیت کوین را به صرافی‌ها ارسال کرده‌اند. هر خبر نامطلوبی احتمالا شاهد واکنش منفی این افراد خواهد بود.

سطوح حمایت و مقاومت مهمی که در کوتاه مدت بیت کوین و آلتکوین‌ها به آن‌ها واکنش نشان می‌دهند کدامند؟ برای پاسخ به این سوال چارت تکنیکال ۴ ارز دیجیتال را بررسی خواهیم کرد.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

بیت کوین به تثبیت و فشردگی قیمت در نزدیکی مقاومت ۳۱٬۰۰۰ دلار ادامه می‌دهد. این امر نشان می‌دهد خرس‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا حرکت رو به بالا را متوقف کنند اما گاوها فشار را حفظ کرده‌اند.

معمولا فشردگی قیمت در نزدیکی یک مقاومت بالاسری به شکست به سمت بالا می‌انجامد. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۸٬۹۸۲ دلار) و شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده مثبت نشان می‌دهند مقاومت چندانی در مسیر صعود وجود ندارد.

نمودار روزانه BTC/USDT
نمودار روزانه BTC/USDT؛ منبع: تریدینگ ویو

اگر خریداران قیمت را بالای ۳۱٬۰۰۰ دلار حفظ کنند، بیت کوین می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد و مرحله بعدی روند صعودی خود را آغاز کند. یک مقاومت جزئی در ۳۲٬۴۰۰ دلار وجود دارد، اما احتمالا بر آن غلبه خواهد شد. پس از آن، مسیر صعود به سمت ۴۰٬۰۰۰ دلار هموار می‌شود.

اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، این دیدگاه صعوی در کوتاه مدت نقض خواهد شد. در این صورت، قیمت ممکن است برای چند روز دیگر در محدوده بین ۳۱٬۰۰۰ تا ۲۴٬۸۰۰ دلار نوسان کند.

تحلیل تکنیکال قیمت اتر

قیمت اتر در ۲۹ ژوئن (۸ تیر) با یک جهش صعودی از میانگین‌های متحرک عبور کرد و نشان داد سطوح پایین‌تر در حال جذب خریداران هستند.

نمودار روزانه ETH/USDT؛
نمودار روزانه ETH/USDT؛ منبع: تردینگ ویو

گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای مقاومت ۱٬۹۳۷ دلار برسانند. اگر آن‌ها موفق به انجام این کار شوند، قیمت اتر می‌تواند تا سطح روانی ۲٬۰۰۰ دلار صعود کند. این سطح ممکن است کمی جلوی افزایش قیمت را بگیرد، اما احتمال عبور از آن وجود دارد. در این صورت، قیمت می‌تواند تا ۲٬۱۴۲ دلار افزایش یابد.

در مقابل، اگر قیمت از ۱٬۹۳۷ به شدت کاهش یابد، نشان می‌دهد خرس ها حاضر به تسلیم شدن نیستند. در این صورت، احتمال افت قیمت به زیر میانگین متحرک بیشتر می‌شود. پس از آن، قیمت می‌تواند به ۱٬۷۰۰ دلار و سپس به ۱٬۶۰۰ دلار کاهش یابد.

تحلیل تکنیکال قیمت لایت کوین

قیمت لایت کوین در ۲۸ ژوئن (۷ تیر) به زیر میانگین متحرک سقوط کرد اما خرس‌ها نتوانستند از این فرصت استفاده کنند.

نمودا روزانه LTC/USDT
نمودار روزانه LTC/USDT؛ منبع: تریدینگ ویو

گاوها با نزول قیمت در ۲۹ ژوئن (۸ تیر) خرید کردند و روز بعد قیمت لایت کوین را به بالاتر از میانگین‌های متحرک رساندند. این امر باعث خرید تهاجمی گاوها شد و آن‌ها موفق به شکست سقف کانال نزولی شدند. پس از آن، قیمت به مقاومت مهم ۱۰۶ دلار رسید، اما گاوها نتوانستند بر این مانع غلبه کنند.

۱۰۶ دلار سطح مهمی برای دفاع خرس‌ها است، زیرا اگر این مقاومت از بین برود، قیمت لایت کوین می‌تواند به ۱۳۵ دلار جهش کند. حمایت اصلی برای قیمت در کف کانال نزولی قرار دارد.

تحلیل تکنیکال قیمت متیک

قیمت متیک در حال تلاش برای تشکیل یک الگوی مثلث صعودی است که اگر قیمت بالای ۰.۶۹ دلار بسته شود این الگو به سمت بالا شکسته خواهد شد.

نمودار روزانه MATIC/USDT
نمودار روزانه MATIC/USDT؛ منبع: تریدینگ ویو

گاوها سعی کردند در ۳۰ ژوئن (۹ تیر) قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰.۶۶ دلار) برسانند، اما فتیله بلند کندل روزانه فروش تهاجمی را در سطوح بالاتر نشان می‌دهد. اگر قیمت به زیر خط روند صعودی سقوط کند، متیک ممکن است به سمت ۰.۵۵ دلار کاهش یابد.

از طرف دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد، نشان‌دهنده خرید قوی در نزدیکی خط روند صعودی خواهد بود. بسته شدن قیمت بالای ۰.۶۹ دلار می‌تواند درها را برای عبور از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه و متعاقبا رسیدن قیمت به ۱ دلار باز کند.

تحلیل‌های مطرح شده در این متن تنها ترجمه منبع است و لزوما نظر نوبیتک نیست. این مطالب به هیچ وجه نباید توصیه خرید و فروش یا سرمایه‌گذاری تلقی شوند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 13 views بار دسته بندی : اخبار بیت کوین ، تحلیل تکنیکال تاريخ : 2 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.