نوبیتک بایننس به اولین صرافی دارای مجوز کامل در السالوادور تبدیل شد - نوبیتک

صرافی بایننس در بیانیه‌ای اعلام کرد این صرافی هم مجوز ارائه‌دهنده خدمات بیت‌کوین و هم اولین مجوز غیر موقت ارائه‌دهنده خدمات دارایی‌های دیجیتال را از کشور السالوادور دریافت کرده است که بر اساس آن می‌تواند محصولات و خدمات سفارشی را در این کشور آمریکای مرکزی ارائه دهد. بایننس اکنون در ۱۸ کشور مجوز دارد.

به نقل از کریپتو اسلیت، بر اساس بیانیه ۸ آگوست، صرافی ارز دیجیتال بایننس پس از دریافت دو مجوز از السالوادور، اولین پلتفرم ارز دیجیتال دارای مجوز در این کشور آمریکای مرکزی است.

به گفته بایننس این صرافی به عنوان ارائه‌دهنده خدمات بیت کوین (BSP) توسط بانک مرکزی السالوادور (Banco Central de Reserva) مجوز دریافت کرده است. همزمان، کمیسیون ملی دارایی‌های دیجیتال (Comisión Nacional de Activos Digitales) بایننس را به عنوان اولین صرافی دارای مجوز غیر موقت ارائه‌دهنده خدمات دارایی‌های دیجیتال (DASP) تایید کرد.

دنیل آکوستا (Daniel Acosta)، مدیر کل بایننس در منطقه کلمبیا، آمریکای مرکزی و کارائیب، گفت که این مجوز به این صرافی اجازه می‌دهد محصولات و خدمات خود را در کشور السالوادور گسترش دهد و افزود:

این یک فرصت عالی برای همکاری نزدیک با مقامات دولتی جهت حمایت از پذیرش ارزهای دیجیتال در این کشور، تقویت مشارکت مالی، نوآوری و تضمین حفاظت از مشتری است.

موضع مثبت السالوادور در قبال ارزهای دیجیتال

السالوادور موضعی دوستانه نسبت به صنعت کریپتو دارد و این کشور آمریکای مرکزی بیت کوین را به عنوان یک ارز قانونی در سال ۲۰۲۱ پذیرفته است.

بر اساس داده‌های وب سایت Buy Bitcoin Worldwide، این کشور آمریکای لاتین بیش از ۲٬۳۰۰ بیت کوین به ارزش بیش از ۷۰ میلیون دلار خریداری کرده است. همچنین، دولت این کشور اقداماتی برای حمایت از رمزارزها انجام داده است، از جمله ارائه لایحه‌ای که به این کشور اجازه می‌دهد اوراق قرضه را با پشتیبانی بیت کوین بفروشد.

علیرغم این اقدامات، پذیرش بیت کوین همچنان در این کشور پایین است زیرا شهروندان مزایای این ارز دیجیتال را زیر سوال می‌برند.

اوایل امسال (فروردین ماه)، صرافی بیتفینکس (Bitfinex) اعلام کرد که اولین صرافی ارز دیجیتال کاملا قانونی است که مجوز DASP را در السالوادور دریافت می‌کند. مجوز این صرافی برای صدور و معامله دارایی‌های توکنیزه دنیای واقعی مانند اوراق بهادار و اوراق قرضه صادر شده است.

بایننس اکنون در ۱۸ کشور مجوز دارد

در عین حال، علی‌رغم تلاش‌های نظارتی اخیر علیه بایننس در کشورهای متعدد، گرفتن مجوز در السالوادور این صرافی را به یکی از گسترده‌ترین پلتفرم‌های رمزنگاری دارای مجوز تبدیل کرده است. مجموع تاییدیه‌ها و ثبت‌نام‌های این صرافی تاکنون در ۱۸ کشور از جمله دبی، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، ژاپن، سوئد و غیره انجام شده است.

ماه گذشته، بایننس از چندین کشور اروپایی از جمله بریتانیا، هلند، قبرس و برخی کشورهای دیگر به دلیل عدم دریافت مجوز قانونی مناسب برای ادامه فعالیت خارج شد.

علاوه بر این، این صرافی با چالش‌های نظارتی در ایالات متحده مواجه است؛ جایی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) و سایر آژانس‌های نظارتی اتهاماتی را علیه این صرافی به دلیل عدم رعایت قوانین مطرح کرده‌اند.

نظر نویسنده:

این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که السالوادور علی‌رغم اقتصاد کوچک، تنها کشوری است که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی (Legal Tender) پذیرفته است و به این دلیل میان هواداران بیت کوین اعتبار ویژه‌ای دارد.

از سوی دیگر اکثر بیت کوین مکسی‌ها مانند مکس کایزر که با نجیب بوکله، رییس جمهور السالوادور ارتباط بسیار نزدیکی دارند جزو منتقدان شدید صرافی بایننس هستند و این صرافی و سایر مروجان آلت کوین‌ها را کلاهبردار تلقی می‌کنند.

با در نظر گرفتن این شرایط اینکه دولت السالوادور به فعالیت صرافی بایننس در این کشور چراغ سبز نشان داده است، موضوع جالبی است و پیروزی مهمی برای بایننس محسوب می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 5 views بار دسته بندی : اخبار عمومی ، اطلاعیه صرافی تاريخ : 9 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.