نوبیتک گزارش بدهکاران FTX؛ حدود ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های صرافی پیدا شد - نوبیتک

جان جی ری (John Ray)، مدیرعامل فعلی صرافی FTX، در ۲۶ ژوئن (۵ تیر) و در دومین گزارش موقت بدهکاران این صرافی اعلام کرد که تاکنون حدود ۷ میلیارد دلار دارایی نقدی این صرافی را ردیابی و بدهکاران آن را شناسایی کرده است و جست‌وجو برای بقیه دارایی‌ها (حدود ۲ میلیارد دلار) ادامه دارد.

به نقل از کوین‌تلگراف و بلومبرگ، بدهکاران پرونده FTX (صرافی FTX و شرکت‌های وابسته) میزان دارایی‌های مشتریان را حدود ۸.۷ میلیارد دلار تخمین زده‌اند. بیشتر این پول (حدود ۶.۴ میلیارد دلار) در قالب فیات و استیبل کوین قرار داشته که FTX در حسابداری خود تفاوتی بین آن‌ها قائل نشده است.

در این گزارش آمده است که سم بنکمن فرید، مدیرعامل سابق FTX اقدامات غیرقانونی خود را با کمک وکیل ارشد گروه FTX (که فردی ناشناس است)، پنهان کرده است. در این گزارش آمده است:

علی‌رغم تلاش گسترده متخصصان برای ردیابی و بازیابی دارایی‌ها و تجزیه‌وتحلیل بلاکچین‌ها، ردیابی دارایی‌های قابل‌توجه بدهکاران یا تمایز بین دارایی‌های FTX و سپرده‌های مشتریانش بسیار چالش‌برانگیز است.

وسعت پیچیدگی حساب‌های FTX و وجوه شناسایی‌شده در تصویر زیر نشان داده شده است. بر اساس این گزارش، بعد از اینکه برخی از بانک‌ها فعالیت شرکت آلامدا ریسرچ (Alameda Research) را در سال ۲۰۲۰ زیر سوال بردند، کارمندان FTX به بانک‌ها در مورد استفاده از حساب‌های این شرکت و تراکنش‌های مشتریان FTX دروغ گفتند.

حساب‌های FTX و وجوه شناسایی‌شده – منبع: FTX

این گزارش می‌گوید که داده‌های مربوط به وجوه مذکور، به‌درستی به بانک‌ها و سایر سازمان‌ها ارائه نشده است. گزارش مذکور بارها به دخالت وکیل ارشد و ناشناس FTX اشاره و اعلام کرده که حتی یکی از وکلای این شرکت به‌دلیل اعتراض به اقدامات موجود اخراج شده است. در این گزارش آمده که از وجوه برداشته‌شده برای کمک‌های سیاسی، سرمایه‌گذاری‌های مختلف و دارایی‌هایی مثل مانند املاک و مستغلات لوکس استفاده شده است.

این گزارش ادعا کرده که FTX نهاد جدیدی به نام «North Dimension Inc» را ایجاد کرده بود که به دروغ به‌عنوان یک شرکت تجارت ارز دیجیتال با ۲,۰۰۰ پیمانکار و میانگین حجم معاملات ماهانه ۱۰ میلیون دلار فعالیت می‌کرده است. در این گزارش آمده است که در واقع این یک شرکت، زیرمجموعه‌ای از FTX بود که برای دریافت سپرده‌های مشتریان و برداشت‌های مالی آن استفاده می‌شد.

در این گزارش سعی شده است وجوه ترکیب‌شده و سوءاستفاده‌شده مشتریان FTX از طریق بررسی حساب‌های مدیران ارشد FTX، یعنی مثل سم بنکمن فرید، گری وانگ (Gary Wang) و نیشاد سینگ (Nishad Singh) و همچنین کارولین الیسون (Caroline Ellison)، مدیرعامل آلامدا ریسرچ، ردیابی شود.

این گزارش وجوه مذکور را بین ۸.۹ تا ۱۰ میلیارد دلار تخمین زده که تا حدودی بیشتر از تخمین بدهکاران FTX است. کارولین الیسون در یادداشت‌های خصوصی خود در سال ۲۰۲۲ تخمین زده بود که FTX به تنهایی بیشتر از ۱۰ میلیارد دلار کسری دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 8 views بار دسته بندی : اطلاعیه صرافی تاريخ : 27 ژوئن 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.