نوبیتک خروج بایننس از روسیه؟ مشکلات قانونی صرافی بایننس ادامه دارد - نوبیتک

گزارش‌های موجود نشان می‌دهد صرافی بایننس همچنان با مشکلات قانونی در ارتباط با کشور روسیه دست‌وپنجه نرم می‌کند و علاوه بر وضع محدودیت‌های جدید برای مشتریان روسی، ممکن است به طور کامل از بازار این کشور خارج شود. علاوه بر این تصمیم که با توجه به تحریم‌های اعمال‌شده علیه روسیه گرفته شده، این پلتفرم به دستور قانون‌گذاران مجبور شده است از کشورهای دیگری مثل بلژیک نیز خارج شود و از سیاست‌های مختلفی برای رفع مشکلات موجود استفاده کند.

به نقل از دبلاک، گزارش‌های وب سایت وال استریت ژورنال (Wall Street Journal) نشان می‌دهد بایننس در حال ارزیابی مجدد کسب‌وکار خود در روسیه است؛ زیرا با خطرات قانونی مهمی در این کشور مواجه شده است. سخنگوی بایننس به وال استریت ژورنال گفت که این پلتفرم در حال بررسی گزینه‌های مختلفی برای تجارت خود در روسیه است و ممکن است به طور کامل از بازار این کشور خارج شود.

همان طور که پیش از این گزارش دادیم، اخیرا به دلیل اخبار مربوط به همکاری بایننس با بانک‌های روسی حملات زیادی به آن شده است. با این وجود، سرویس همتا‌به‌همتای بایننس‌ در روزهای گذشته پنج بانک تحریم‌شده روسی را از وب سایت خود حذف کرد. این بانک‌ها در گذشته به کاربران پلتفرم مذکور اجازه می‌دادند ارز فیات روبل را جابه‌جا کنند.

به نقل از کوین‌تلگراف، کاربران ساکن کشور روسیه در بایننس‌ در حال حاضر نمی‌توانند از ارزهای فیات (به جز روبل) استفاده کنند. مشتریان روسی بایننس که در خارج از این کشور زندگی می‌کنند نیز از استفاده از ارزهایی مانند روبل، یورو، دلار آمریکا و گریونای اوکراین منع شده‌اند. افراد ساکن روسیه هم برای استفاده از روبل باید احراز هویت مخصوص این کشور را انجام دهند.

مشکلات قانونی بایننس

وال استریت ژورنال در هفته گذشته ادعا کرده بود بایننس به مردم روسیه کمک می‌کند تا پول خود را به خارج از این کشور منتقل کنند. همان طور که پیش از این گزارش دادیم، وزارت دادگستری ایالات متحده هم در ماه مه (اردیبهشت) قصد داشت در مورد این مسئله تحقیق کند که آیا بایننس‌ توسط روس‌ها برای فرار از تحریم‌های آمریکا استفاده می‌شود یا خیر.

به طور کلی، بایننس در حال حاضر در تیررس حملات چند آژانس نظارتی آمریکایی قرار دارد. همان طور که پیش از این گزارش دادیم، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در ماه ژوئن (خرداد) از این صرافی و مدیرعامل آن، چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) به اتهام نقض قوانین اوراق بهادار شکایت کرده و کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا هم چند ماه پیش علیه آن شکایت دیگری را ثبت کرده بود.

بایننس در سایر کشورها نیز با چنین مشکلاتی مواجه است. برای مثال، قانون‌گذاران کشور بلژیک در ماه ژوئن (خرداد) از این صرافی خواستند خدمات خود در این کشور را متوقف کند. به نقل از دبلاک، بایننس در واکنش به این مسئله تصمیم گرفته است از شعبه لهستان خود برای ارائه خدمات به معامله‌گران بلژیکی استفاده کند.

شایان ذکر است مشکلات صرافی‌ها با بانک‌های روسی تنها مختص بایننس نبوده و دو صرافی Bybit و OKX نیز دو بانک‌ روسی تینک‌آف بنک (Tinkoff Bank) و اس‌بربنک (Sberbank) را از سرویس همتا‌به‌همتای خود خارج کرده‌اند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 21 views بار دسته بندی : اطلاعیه صرافی تاريخ : 29 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.