نوبیتک راه‌اندازی Ethscriptions؛ پای اوردینالز به شبکه اتریوم هم باز شد - نوبیتک

بعد از استقبال زیاد کاربران از پروتکل اوردینالز در شبکه بیت کوین، حالا پای این پروتکل به شبکه اتریوم هم باز شده است. به‌تازگی پروتکلی با نام ایثکریپشنز (Ethscriptions) در شبکه اتریوم راه‌اندازی شده است که امکان ساخت نوعی تازه از توکن‌های NFT را برای کاربران فراهم می‌کند.

به گزارش کوین تلگراف، پروتکل Ethscriptions توسط تام لهمن (Tom Lehman)، یکی از بنیان‌گذاران وب‌سایت «Genius.com» توسعه داده شده است. به گفته لهمن، در ۱۸ ساعت ابتدایی آغاز به کار این پروتکل، نزدیک به ۳۰,۰۰۰ دارایی دیجیتال در بستر شبکه اتریوم صادر شده است.

نام Ethscriptions از پروتکل اوردینالز بیت کوین گرفته شده است. در شبکه بیت کوین، به دارایی‌های دیجیتالی که با پروتکل اوردینالز ساخته می‌شوند، اینسکریپشنز (inscriptions) گفته می‌شود.

پروتکل Ethscriptions برای صدور NFT در شبکه اتریوم از تابع « Calldata» استفاده می‌کند که به گفته لهمن، در مقایسه با روش‌های مینت (Mint) مبتنی بر قراردادهای هوشمند مرسوم، کارمزد کم‌تری دارد و غیرمتمرکزتر است. پروتکل Ethscriptions به کاربران اجازه می‌دهد که NFTهای موردنظر خود را با اطلاعات بیشتری مثل متن، لینک یا هر داده دیگری ضرب کنند. این اطلاعات در نهایت در اختیار افرادی قرار می‌گیرد که NFTها را مشاهده می‌کنند. مهم‌ترین تفاوت ایثکریپشنز و NFTهای سنتی این است که Ethscriptions روش ساختاریافته و استاندارد شده‌ای برای ایجاد و نمایش این اینسکریپشن‌ها (Inscription) هستند.

در حال حاضر کاربران با استفاده از این پروتکل تنها می‌توانند تصاویری با حجم کم‌تر از ۹۶ کیلوبایت را به NFT تبدیل کنند. با این حال، لهمن خاطرنشان کرد که در آینده، قابلیت تبدیل انواع مختلفی از فایل‌ها به NFT فراهم خواهد شد.

نخستین مجموعه ساخته‌شده با این پروتکل به اسم اتریوم پانکس (Ethereum Punks) با استقبال قابل‌توجه کاربران مواجه شد و تمام ۱۰,۰۰۰ توکن آن خیلی سریع به فروش رفت. به گفته لهمن، میزان استقبال کاربران از این مجموعه به قدری بالا بوده که رابط API برای وب‌سایت رسمی Ethscriptions به طور موقت از کار افتاده است.

توییت ایثکریپشنز
منبع: توییتر

موفقیت پروتکل ایثکریپشنز هنوز مشخص نیست؛ چراکه پیش از این در شبکه اتریوم زیرساخت‌های مختلفی برای ساخت NFT وجود داشته است. به همین دلیل نمی‌توان انتظار داشت Ethscriptions همان محبوبیت پروتکل اوردینالز در شبکه بیت کوین را به دست آورد.

گفتنی است که تعداد کل توکن‌های اوردینالز در شبکه بیت کوین در عرض ۶ ماه از صفر به ۱۰ میلیون واحد افزایش یافت. رشد چشمگیر تعداد این توکن‌ها به دلیل استقبال کاربران از این نوآوری جدید در شبکه بیت کوین اتفاق افتاد و معرفی استاندارد BRC-20 به رشد آن کمک کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 10 views بار دسته بندی : اخبار اتریوم ، اخبار بلاکچین تاريخ : 19 ژوئن 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.