نوبیتک شرکت ویزا از بلاکچین سولانا برای تسهیل تسویه حساب‌های بین‌المللی استفاده خواهد کرد - نوبیتک

شرکت ویزا اعلام کرد به عنوان یکی از اولین شرکت‌های پرداختی در جهان، به طور مستقیم از بلاکچین سولانا برای تسهیل تراکنش‌های بین‌المللی و انتقال پول با استفاده از استیبل کوین USDC استفاده خواهد کرد.

به نقل از کوین‌دسک، شرکت ویزا روز سه‌شنبه اعلام کرد که قصد دارد قابلیت‌ انتقال پول با استیبل کوین یواس‌دی کوین (USDC) را با هدف افزایش سرعت تراکنش‌های کریپتویی به بلاکچین سولانا گسترش دهد.

ویزا تاکید کرد که این شرکت یکی از اولین موسسات مالی جهان است که از شبکه سولانا برای انتقال پول در مقیاسی بزرگ استفاده می‌کند. به دنبال انتشار این خبر، قیمت سولانا نزدیک به ۲٪ افزایش یافت، اما در حال حاضر با کاهشی ۱.۵ درصدی در محدوده ۱۹.۵ دلار قرار دارد.

نمودار روزانه قیمت سولانا به دلار – منبع: TradingView

شرکت ویزا همچنین اعلام کرد طرح‌های آزمایشی جدیدی را با شرکت‌های اعتباری ورلدپی (Worldpay) و نووی (Nuvei) آغاز کرده است. به دنبال این طرح‌ها، مشتریان این شرکت‌ها ممکن است بتوانند در تراکنش‌های خود از استیبل کوین USDC به جای ارزهای فیات استفاده کنند.

ویزا اولین بار در سال ۲۰۲۱ استفاده آزمایشی از استیبل کوین USDC را آغاز کرد. این شرکت همچنین در برنامه دیگری با همکاری صرافی کریپتو دات کام، از بلاکچین اتریوم برای تسهیل تراکنش‌های مالی با استفاده از کارت‌های اعتباری کریپتو دات کام استفاده کرده است.

کوی شفیلد (Cuy Sheffield)، مدیر بخش کریپتو شرکت ویزا، در این باره اظهار داشت:

ما با استفاده از استیبل کوین‌هایی مثل USDC و شبکه‌های بین‌المللی مثل سولانا و اتریوم می‌خواهیم سرعت انتقال بین‌المللی پول خود را بهبود دهیم و گزینه مدرنی را برای مشتریانمان فراهم کنیم تا آن‌ها به راحتی بتوانند وجوه موردنظرشان را با استفاده از ویزا دریافت یا ارسال کنند.

وی در ادامه در پلتفرم ایکس (توییتر سابق) نوشت:

هنوز اول راه است، اما ویزا در حال حاضر میلیون‌ها دلار USDC را از طریق بلاکچین اتریوم و سولانا بین مشتریان خود منتقل کرده است. ما همچنان به استفاده از نوآوری‌های بیشتر در زمینه نقل‌وانتقال پول و ارائه روش‌های مدرن به مشتریانمان متعهد هستیم و به آن ادامه می‌دهیم.

توییت کوی شفیلد – منبع: پلتفرم اکس
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 86 views بار دسته بندی : اخبار بلاکچین تاريخ : 8 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.