نوبیتک ویتالیک بوترین: با خروج سرمایه‌گذاران فرصت‌طلب، سولانا می‌تواند آینده روشنی داشته باشد - نوبیتک

شاید بتوان گفت سقوط صرافی FTX در ماه نوامبر (آبان) پس از توکن FTT توکن بومی این صرافی، بیشترین تاثیر منفی را برای اکوسیستم سولانا بر جا گذاشت. از خروج بی‌سابقه توسعه‌دهندگان این پروژه گرفته تا سقوط قیمت از محدوده ۳۸ دلار تا ۸ دلار. روز گذشته ویتالیک بوترین، با انتشار توییتی به حمایت از سولانا پرداخت و باعث افزایش قیمت SOL شد.

به گزارش نوبیتک و به نقل از کوین دسک، ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، هم‌بنیان‌گذار اتریوم، توییتی منتشر کرد و به حمایت از اکوسیستم سولانا پرداخت. پس از آن قیمت رمزارز سولانا که تا ۸.۱۹ دلار کاهش یافته بود با افزایش بیش از ۱۵٪ به ۹.۵ دلار رسید. این قیمت هنوز از اوج قیمتی سولانا در سال ۲۰۲۲ یعنی ۲۶۰ دلار ۹۶٪ کمتر است و فاصله بسیاری دارد.

ویتالیک بوترین در توییت خود گفت:

برخی از افراد باهوش به من گفته‌اند یک جامعه توسعه‌دهنده هوشمند جدی در سولانا وجود دارد و اکنون که (پس از اتفاقات FTX و دستگیری سم بنکمن فرید) سرمایه‌گذاران فرصت‌طلب از دور خارج شده‌اند، این زنجیره آینده روشنی دارد.

قضاوت از بیرون (پروژه) برای من سخت است، اما امیدوارم جامعه سولانا فرصت عادلانه خود برای پیشرفت را به دست آورد.

برخی از فعالان کریپتو در توییتر با اشاره به نمودار قیمت سولانا در سال ۲۰۲۱-۲۰۲۲ (۱۴۰۰-۱۴۰۱) می‌گویند SOL در حال تقلید از الگوی رونق-رکودی است که رمزارز اتر در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ (۱۳۹۷-۱۳۹۸) تجربه کرده بود. در آن زمان نیز اتر از قیمت‌ اوج خود در ۱٬۲۰۰ دلار ۹۵٪ سقوط کرده بود. ETH یک چرخه رونق و رکود دیگر را پشت سر گذاشت و دوباره در محدوده ۱٬۲۰۰ دلار قرار گرفت.

برای اینکه شرایط سولانا بهبود یابد، احتمالا باید ارتباط خود را با سم بنکمن فرید که سرمایه‌گذاری زیادی در SOL انجام داده بود و پروژه‌های سولانا را از طریق بازوی سرمایه‌گذاری خطرپذیر FTX و بازارسازی آلامدا ریسرچ پشتیبانی می‌کرد، قطع کند. ورشکستگی FTX و آلامدا باعث خروج سرمایه زیادی از سولانا شد و باعث شد پروتکل‌های معاملاتی آن همچنان از نقدینگی ناکافی رنج ببرند.

با این حال، ارتباط بنکمن فرید با سولانا بسیار عمیق است. شرکت‌های او در مجموع بیش از ۵۸ میلیون رمزارز SOL که معادل ۱۵٪ از عرضه کل رمزارز سولانا است را خریده‌اند. گرچه مشخص نیست که شرکت‌های ورشکسته در حال حاضر چقدر از موجودی SOL خود را نگه داشته‌اند، فروش این دارایی‌ها می‌تواند بازار SOL را بیشتر تحت فشار قرار دهد. همچینین پس ار فروپاشی FTX شاهد مهاجرت بعضی پروژه‌ها از این شبکه به اتریوم و پالیگان بوده‌ایم که در صورت ادامه یافتن می‌تواند باعث کاهش ارزش اقتصادی بلاکچین سولانا شود.

نظر شما درباره آینده رمزارز سولانا چیست؟ آیا شبکه سولانا می‌تواند از زیر سایه FTX و SBF خارج شود؟ نظرات خود را با ما و کاربران نوبیتک در میان بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 32 views بار دسته بندی : اخبار کوتاه تاريخ : 31 دسامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.